Na Targi po własną firmę

Odwiedzający widzą tu szansę na otwarcie własnej firmy, wystawcy na pozyskanie partnerów. Na Targach Franczyzy spotkają się, aby wspólnie zrobić biznes. Polska Organizacja Franczyzodawców będzie promowała wiarygodnych dawców licencji, których grupa zwiększyła się o systemy: Socatots, Gatta, ODIDO, Apteki dbam o zdrowie.

Decydując się na własną firmę mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Ci, którzy wolą skorzystać z doświadczenia innych, powinni zapoznać się z dostępną ofertą sieci franczyzowych. Okazją do tego są organizowane po raz jedenasty Targi Franczyzy (17-19 października 2013 w Warszawie), z których co roku korzysta ponad 100 wystawców i tysiące odwiedzających - przedsiębiorców i potencjalnych inwestorów. Polska Organizacja Franczyzodawców będzie Patronem honorowym wydarzenia.

Zaproszenie do udziału w Targach Franczyza 2013.

Argumentem przemawiającym za pojawieniem się na Targach Franczyzy jest możliwość bezpośrednich spotkań. W jednym czasie można sprawdzić i porównać oferty wielu konceptów biznesowych. To znacznie cenniejsze niż informacje z ulotki. Wymagania przyszłych franczyzobiorców co do informacji o oferowanym biznesie rosną, bo i wiedza na temat franczyzy jest coraz większa. Wystawcy przyznają, że na Targach nie ma przypadkowych przechodniów.
- Podczas Targów Franczyza 2012 spotkałam więcej przedsiębiorców zainteresowanych projektem franczyzy hotelowej oferowanej przez naszą sieć, niż podczas tradycyjnych imprez branżowych. Przedsiębiorcy mieli większą wiedzę o franczyzie, dzięki czemu mogliśmy pominąć etap edukacji na temat tego na czym polega biznes na licencji - Małgorzata Morek, dyrektor projektu franczyza w Grupie Hotelowej Orbis.

Nie zabraknie też stoiska Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Przedstawiciele POF będą udzielali informacji o zrzeszonych firmach i licznych korzyściach związanych z członkostwem. W tym o potwierdzeniu wiarygodności dawców licencji, unikalnych szkoleniach, konferencjach, obniżeniu kosztów pozyskania franczyzobiorców, wspólnej działalności marketingowej, promowaniu franczyzy. Natomiast potencjalni biorcy licencji będą mogli dowiedzieć się czym zajmuje się organizacja, dlaczego warto współpracować z jej członkami czy też jakie są sposoby oceny wiarygodności partnerów biznesowych.

Co roku lista wystawców wydłuża się. Oprócz stałych gości, takich jak McDonald's, BZ WBK czy Delikatesy Centrum, pojawiają się nowe firmy, które chcą pozyskać partnerów do już działającej sieci, na przykład Apteki Dbam o Zdrowie. Organizatorzy przygotowali także Forum Szkoleniowe. Eksperci podpowiedzą czym się kierować przy wyborze pomysłu na biznes i jak zweryfikować ofertę franczyzodawcy. Oprócz wykładów zaprezentowane zostaną także oferty wybranych konceptów franczyzowych.

W ostatnich miesiącach do Polskiej Organizacji Franczyzodawców przystąpili organizatorzy systemów: Socatots, Gatta, ODIDO, Apteki dbam o zdrowie.

Socatots - koncept franczyzowy, polegający na prowadzeniu zajęć ogólnorozwojowych dla dzieci, z wykorzystaniem elementów piłki nożnej. System rozwija się w 55 państwach. W Polsce funkcjonuje blisko 300 szkółek. Inwestycja biorcy licencji waha się od 5 do 50 tys. zł. Franczyzobiorca musi dysponować własnym lub wynajętym lokalem o powierzchni co najmniej 60 m kw.

Gatta - salony z rajstopami, pończochami, bielizną i strojami kąpielowymi. Właścicielem marki jest firma Ferax, która powstała w 1993 roku. Obecnie funkcjonuje 98 placówek własnych i 9 partnerskich. Dawca licencji oferuje wsparcie przy uruchomieniu salonu, w zakresie doboru lokalizacji i wyposażenia, a także szkolenia. Partnerzy mogą liczyć na opiekę visual merchendisingową, wsparcie marketingowe oraz wspólną działalność promocyjną.

ODIDO - sieć sklepów spożywczych, których organizatorem jest Makro Cash & Carry Polska. System funkcjonuje od 2011 roku i obecnie zrzesza 2000 sklepów w miastach i na wsiach. Franczyzobiorca może skorzystać m.in. ze szkoleń, pomoc przy otwarciu sklepu, stałego wsparcia marketingowego, doradztwa przy doborze asortymentu czy też rabatów na zaopatrzenie w halach Makro.

Apteki dbam o zdrowie - ogólnopolska grupa placówek, stworzona przez DOZ S.A. Obecnie funkcjonuje ponad 1000 aptek, w tym 390 franczyzowych, które rozwijają się od 2009 roku. Koszt inwestycji w nową placówkę wynosi około 400 tys. zł. Natomiast przystosowanie działającej apteki do wymogów franczyzodawcy to koszt od 1,5 do 4 tys. zł. Organizator systemu nie pobiera opłaty wstępnej.