Relacja z Targów Franczyza 2011

Dobiegły końca IX Targi Franczyzy organizowane pod patronatem Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Swoją ofertę zaprezentowało 65 wystawców, w tym POF.

Od 13 do 15 października na Targach Franczyza 2011 kilka tysięcy osób poszerzało swoją wiedzę o franczyzie i szukało pomysłu na biznes. Salon Franczyzy jest największą imprezą branżowa w Polsce, która daje możliwość poznania ofert najważniejszych firmy rozwijających się poprzez franczyzę.

Wśród wystawców nie zabrało członków Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Swoje koncepty zaprezentowali m.in.: McDonald's, Grupa Muszkieterów, Delikatesy Centrum, Carrefour, Cafe Club, Multita, 4F, Best4youKids.

- Z przyjemnością możemy powiedzieć,że tegoroczne Targi Franczyzy w Warszawie były dla Best4youKids udane. Nasze stoisko odwiedzali ludzie z całej Polski. Mamy nadzieję, że zainteresowanie będzie miało teraz przełożenie na liczbę nowych umów franczyzowych. Zainteresowanie targami i liczba odwiedzających były dla nas miłym zaskoczeniem - mówiła Marzena Głowacka Fujawa, założycielka marki Best4youKids, pod którą działają sale zabaw dla dzieci.

- Na Targach Franczyzy jesteśmy czwarty raz. Jest to miejsce, gdzie spotkaliśmy już kilku naszych franczyzobiorców. To doskonała okazja żeby przedstawić szerzej zakres franczyzy McDonalds - to z czym ona się wiąże, to czego oczekujemy od naszych potencjalnych kandydatów. To również miejsce, gdzie możemy spróbować przekonać osoby, które nie mają jeszcze wybranej firmy, do naszego systemu - mówiła Monika Dąbrowska, prezes POF oraz franchising manager w McDonald's Polska.

Jak co roku dużym zainteresowaniem cieszyło się Forum Szkoleniowe, na którym można było pogłębić wiedzę o franczyzie. Eksperci odpowiadali na pytania dotyczące wiarygodności systemów franczyzowych i radzili jak najlepiej wybrać biznes dla siebie. Na specjalne zaproszenie POF prelekcję wygłosił Brian Smart, dyrektor generalny Brytyjskiej Organizacji Franczyzodawców (na zdjęciu). W swoim wykładzie przybliżał różnice między dobrą, a złą franczyzą, a także zwracał uwagę na negatywne konsekwencje współpracy z nieuczciwymi franczyzodawcami.

- Dobrą franczyzę można rozpoznać m.in. po tym na co przeznaczana jest opłata wstępna. Nie powinna być ona źródłem zysku franczyzodawcy. Przychody ze sprzedaży licencji powinny zostać przeznaczone na szkolenie, wspieranie i wdrażanie franczyzobiorcy oraz na rozwój systemu - mówił Brian Smart.

Podczas Targów przedstawiciele Polskiej Organizacji Franczyzodawców dzielili się swoją wiedzą dotyczącą partnerskiej współpracy w systemie franczyzowym. Stoisko POF było odwiedzane zarówno przez uczestników szukających pomysłu na biznes jak i franczyzodawców.

- Osoby, które do nas przychodzą poważnie myślą o otwarciu własnego biznesu we franczyzie i w związku z tym oczekują od nas konkretnych informacji. Najczęściej pojawiają się pytania o to jak można sprawdzić system franczyzowy, lub co zrobić, żeby bezpiecznie wejść we franczyzę - opowiada Anna Smolińska z POF. - Mają świadomość tego, że franczyza zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia własnego biznesu, ale wiedzą też, że nie jest to lekarstwo na wszelkie bolączki.