Relacja z Targów Franczyza 2015

W październiku odbyły się największe targi pomysłów na biznes w naszej części Europy. Ponownie były organizowane pod patronatem Polskiej Organizacji Franczyzodawców. W wydarzeniu wzięło udział kilka tysięcy odwiedzających i 150 wystawców. Następna szansa 13-15 października 2016 r.

W Pałacu Kultury i Nauki pojawiło się kilka tysięcy przedsiębiorczych osób, które poszukiwały pomysłów na własny biznes. Każda kolejna edycja wydarzenia przyciąga coraz większą liczbę wystawców, także tych zagranicznych. Przez trzy dni uczestnicy targów mieli możliwość poznania ponad 150 pomysłów na biznes z 14 branż, a także wzięcia udziału w forum szkoleniowym. Na jego łamach można było posłuchać ekspertów z rynku franczyzy, a także gości specjalnych, w tym Jarosława Kuźniara, dziennikarza od niedawna próbującego swoich sił w biznesie turystycznym. Członkowie Zarządu POF - Damian Ozga i Arkadiusz Słodkowski przybliżali uczestnikom sposoby jak wybrać franczyzę, żeby zrobić dobry interes.

Podczas Targów przedstawiciele Polskiej Organizacji Franczyzodawców dzielili się swoją wiedzą dotyczącą partnerskiej współpracy we franczyzie. Stoisko POF było odwiedzane zarówno przez uczestników szukających franczyzy dla siebie jak i dawców licencji, którzy chcieli dowiedzieć się jak można szybciej oraz taniej rozwijać firmę we współpracy z biorcami licencji.

- Osoby, które do nas przychodzą poważnie myślą o otwarciu własnego biznesu we franczyzie i w związku z tym oczekują od nas konkretnych informacji. Najczęściej pojawiają się pytania o to jak można sprawdzić system franczyzowy lub co zrobić, żeby bezpiecznie wejść we franczyzę - opowiada Monika Dąbrowska - Prezes Zarządu POF. - Odwiedzający mają świadomość tego, że zakup licencji zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia własnego biznesu, ale wiedzą też, że trzeba wybrać odpowiedniego partnera. Dlatego tak dużym zainteresowaniem każdego roku cieszy się zarówno stoisko Organizacji jak i firmy zrzeszone w POF.

Wśród wystawców swoje stoiska miała blisko połowa firm zrzeszonych w Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Swoje koncepty zaprezentowali m.in.: Grupa Muszkieterów, Telepizza, Delikatesy Centrum, Carrefour, Alior Bank, Bank Zachodni WBK czy też Mrs.Sporty .

Na polskim rynku franczyzy funkcjonuje już ponad tysiąc konceptów. Rynek nie rośnie już tak dynamicznie, jak w poprzednich latach, ale staje się coraz dojrzalszy, a przez to bezpieczniejszy. Przedsiębiorcy coraz lepiej orientują się w rynkowej ofercie franczyzowej, w czym pomagają im wydarzenia takie, jak właśnie warszawskie targi.