Zarząd Polskiej Organizacji Franczyzodawców

Zarząd kieruje całokształtem działalności Organizacji, w tym przyjmowaniem nowych Członków, kontrolą przestrzegania Europejskiego Kodeksu Etyki Udzielania Franczyzy i wydawaniem certyfikatów. Aktualnie w skład Zarządu POF wchodzą następujące osoby:

Prezes Zarządu

Monika Dąbrowska

Prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców i Manager, McDelivery Lead McDonald’s Polska

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze, Zarządzanie i Marketing). Od 1998 roku związana z firmą McDonald’s Polska Sp. z o.o., gdzie ostatnie 10 lat pracowała na pozycji Franchising Manager. W tym okresie odpowiadała za rekrutację franczyzobiorców oraz zajmowała się projektami realizowanymi w restauracjach prowadzonych przez partnerów sieci. W roku 2008 została wybrana na stanowisko Prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Odpowiada za zarządzanie i rozwój organizacji już 5-tą kadencję. W tym czasie liczba firm zrzeszonych w POF zwiększyła się ponad trzykrotnie, a sama organizacja została wprowadzona do struktur międzynarodowych – World Franchise Counsel oraz European Franchise Federation. Popularyzowała franczyzę i etykę w biznesie w licznych publikacjach prasowych. Jako Prezes POF brała udział w pracach nad Kodeksem Dobrych Praktyk dla Franczyzy w Zespole ds. Franczyzy przy Rzeczniku MSP. Jest współinicjatorka pierwszych w Polsce studiów podyplomowych ``Zarządzanie Franczyzą``, które są realizowane przez SGH (Szkoła Główna Handlowa). Była prelegentką podczas wielu wydarzeń biznesowych oraz naukowych. Jednocześnie od września 2017, będąc managerem w dziale franczyzy, została liderem projektu McDelivery w McDonald’s. Jako Manager, McDelivery Lead koncentruje się na rozwoju tej usługi, rozszerzając jej zasięg oraz wprowadzając do oferty kolejne platformy cyfrowe.

Członkowie Zarządu

Paweł Aksamit

Współzałożyciel i prezes zarządu spółki Stava

Jest współzałożycielem, prezesem zarządu Stava. Przedsiębiorca od samego początku swojej kariery zawodowej, którą rozpoczął przeszło 15 lat temu. Współtwórca kilku biznesów z obszaru nowoczesnych technologii, wynalazca. Autor 8 międzynarodowych patentów w dziedzinie świadomości kontekstowej urządzeń mobilnych oraz ponad 40 publikacji naukowych. Doktor nauk technicznych.

Jacek Biskup

Dyrektor Departamentu Sieci Partnerskiej, Nest Bank SA

Jacek Biskup jest absolwentem MBA o kierunku Strategiczne Zarządzanie Programami i Projektami, legitymującym się certyfikatami APMC z zakresu zarządzania projektami (Prince2, MSP, P30, ITLL). Od ponad 20 lat piastuje menadżerskie stanowiska specjalizując się w tworzeniu, wdrażaniu i rozwoju strategii dystrybucji i sprzedaży, kreowania nowych możliwości rozwoju biznesu. Jest ekspertem w dziedzinie efektywności i optymalizacji jednostek biznesowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach menadżerskich w branży FMCG (Agencja Promocji – własna działalność, Reckitt Benckiser), telekomunikacyjnej (Orange, Plus), finansowej (GE Money Bank, Nadra Bank Ukraina, Meritum Bank, Alior Bank). Od 2016 roku zarządza siecią partnerską Nest Bank SA. Jacek jest uczestnikiem czterech maratonów z serii Word Major Marathons (Nowy Jork, Berlin, Chicago, Boston) z rekordem życiowym 3h00min26sek.

Rafał Kościuk

Twórca i właściciel sieci franczyzowej FIT CAKE

Właściciel i twórca sieci franczyzowej FIT CAKE. Przedsiębiorca z prawie 20 letnim doświadczeniem w wielu branżach min. finansowej, eventowej, ślubnej, developerskiej, motoryzacyjnej. Właściciel ogromnego gospodarstwa rolnego w miejscowości Bronisze. Członek zarządu spółek AGROMA Park, AGRO MILK, ECO RECYCLIG, ACCOLA INVESTMENT, H&K, 4 YOU. W 2010 roku zarządzał Kopalnią w Rybocicach.
W 2021 roku prezes i założyciel FUNDACJI BEZCUKROWI pomagającej dzieciom chorym na cukrzycę. Od 2022 roku student SGH na Kierunku Zarządzanie Franczyzą.

Prywatnie: karateka z 15 letnim doświadczeniem, posiadacz II KYU w OYAMA KARATE. Tata Wiktora i Julki.

Jego motto: Sukces to nie to, co masz, ale to, kim jesteś.

Anna Gniatkowska

Dyrektor Departamentu Rozwoju Placówek Partnerskich Santander Bank Polska

Od początku swojej kariery zawodowej jest związana z Bankiem Santander (wcześniej BZ WBK). Od 2008 tworzy i zarządza siecią franczyzową Santander Partner. W pierwszych latach działania sieci była odpowiedzialna za rozwój sieci i ofertę produktową, a od 2013 kieruje Departamentem Rozwoju Placówek Partnerskich. Odpowiada za realizację strategicznych celów banku w placówkach partnerskich. Na przestrzeni 14 lat zbudowała wraz z zespołem dużą, stabilną i efektywną sieć franczyzową banku.
Uczestniczka programu Solaruco dla wyróżniających się liderów w banku. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Miłośniczka nart biegowych i zjazdowych.

Krzysztof Łagowski

Dyrektor sklepów convenience Carrefour Polska

Zarządza siecią 700 sklepów convenience Carrefour Polska odpowiadając m.in. za rozwój i współpracę z partnerami franczyzowymi. Wcześniej kierował siecią 1600 stacji paliw i sklepów w Polsce. Ma także wieloletnie doświadczenie jako strategiczny konsultant firm McKinsey i Deloitte, doradzając m.in. wielu wiodącym graczom sprzedaży detalicznej oraz producentom FMCG. Absolwent Instytutu Stosunków Międzynarodowych oraz MBA University of Illinois Urbana Champaign.

Damian Ozga

CEO EVG Invest

CEO spółki holdingowej EVG Invest, w skład której wchodzą liczne spółki oraz nieruchomości. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu systemami franczyzowymi. Founder oraz CEO franczyzowej sieci biur podróży My Travel, które w 2018 roku dołączyły do grupy kapitałowej Wakacje.pl (Grupa WP). Po transakcji dołączył do zespołu Wakacje.pl w randze wiceprezesa odpowiedzialnego za rozwój stacjonarnej sieci salonów turystycznych w modelu franczyzowym. Z ramienia grupy dokonał akwizycji sieci franczyzowej Wakacyjny Świat, tym samym biorąc w zarząd łącznie 382 biura podróży. Aktualnie współwłaściciel i osoba odpowiedzialna za rozwój franczyzowy marki Perfect Look Clinic liczącej ponad 60 salonów i działającej w branży Beauty. Członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców. W związku ze swoim ogromnym doświadczeniem w tworzeniu, a także zarządzaniu siecią franczyzową jest prelegentem w wielu biznesowych spotkaniach. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (Finanse i rachunkowość) oraz Politechniki Wrocławskiej (Logistyka i zarządzanie w transporcie).

Prywatnie: mąż i ojciec dwóch synów.

Arkadiusz Słodkowski

Właściciel i członek zarządu PROFIT system

Właściciel i członek zarządu PROFIT system, firmy konsultingowej, która zajmuje się kompleksowym doradztwem w zakresie franchisingu, współpracy partnerskiej i agencyjnej. Firma działa na terenie Europy Środkowej i Wschodniej, ma biura w Polsce, w Czechach, Rumunii, Serbii, w Macedonii, Rosji, na Litwie, Ukrainie i Węgrzech, w Arabii Saudyjskiej i we Włoszech. Należy do międzynarodowej sieci doradców we franczyzie Syncon International Franchise Consultants. Nadzoruje pracę redakcyjną i wydawniczą miesięcznika FRANCHISING oraz portalu Franchising.pl. Jest autorem wielu artykułów na temat rynku licencji. W pracy konsultingowej specjalizuje się w realizacji kampanii rekrutacyjnych dla sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich. Prowadzi szkolenia z zakresu biznesu na licencji na Akademii Franczyzy. Od kwietnia 2008 roku jest członkiem zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

Arkadiusz Słodkowski ukończył Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją stosunki międzynarodowe. Otrzymał dyplom szkoły dziennikarskiej tygodnika Polityka. Pracował jako dziennikarz w redakcjach Polityki i Życia Warszawy zajmując się tematyką społeczną i ekonomiczną. W latach 1995-1998 pracował w agencjach public relations: United Publishers i The Rowland Company specjalizując się w obsłudze klientów finansowych. Na swoim koncie ma także udane przedsięwzięcia z dziedziny Public Affairs.

Mirosław Szawerdo

Członek zarządu

Właściciel dwóch supermarketów i stacji paliw Intermarche w Myśliborzu oraz w Dębnie. Od 2019 roku w Grupie Muszkieterów odpowiedzialny jest za rozwój szyldu Intermarche i Bricomarche. W latach poprzednich obejmował funkcje członka zarządu spółki centralnej ITM Polska. Sprawował również inne ważne funkcje w ramach struktur Grupy Muszkieterów w Polsce. M.in. odpowiedzialny był za rekrutację przyszłych inwestorów i ich szkolenia oraz kierował Dyrekcją Komunikacji i Informacji. Do Muszkieterów dołączył w 2008 roku. Wcześniej przez ponad 20 lat zarządzał firmą budowlaną działającą na terenie Stanów Zjednoczonych. Z wykształcenia jest technikiem, prywatnie miłośnikiem sportu sztuk walki. Wielokrotnie reprezentował Stany Zjednoczone w Teakwondo. Jako członek Fundacji Muszkieterów od lat wspiera najbardziej potrzebujących.

Walne Zgromadzenie Członków

Walne Zgromadzenie Członków jest najwyższą władzą Organizacji. Walne Zgromadzenie zwoływane jest przez Zarząd i odbywa się co trzy lata. W posiedzeniu biorą udział wszyscy Członkowie Organizacji.

Komisja rewizyjna

Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy kontrola działalności organizacji i jej gospodarki finansowej. Aktualnie w skład Komisji Rewizyjnej POF wchodzą następujące osoby:

  • Paweł Korobacz (YES Biżuteria)
  • Sylwester Mroczek (Carrefour)